Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Prev Next
 

Doskonale pamiętam moją pierwszą szkołę: olbrzymi budynek z czerwonej cegły z przestronnymi klasami. W jednej sali stały dwa rzędy pomalowanych na zielono drewnianych ławek szkolnych w starym stylu: każda miała pochylony blat z wyżłobieniem na obsadkę ze stalówką i otwór na kałamarz. Obowiązkowym wyposażeniem ucznia był zeszyt z bibułą do suszenia kleksów. Uwielbiałam skrobać swoją stalówką po kwaśnym papierze i z zafascynowaniem patrzyłam na nabrzmiewającą na metalowej końcówce kroplę atramentu dopóki ta nie spadła na kartkę i nie została wchłonięta przez żarłoczną bibułę… Jeszcze w liceum robiłam notatki piękną kursywą, niestety, nagminne używanie komputera w życiu codziennym sprawiło, że pismo ręczne z czasem uległo pogorszeniu. Jak się okazuje, nowoczesne technologie nie zawsze są korzystne.

Z przyjemnością więc wprowadziłam do swojego warsztatu pracy indywidualne tabliczki suchościeralne dla każdego ucznia. Nawiązują one do tradycyjnych łupkowych tabliczek do pisania i chociaż zrobione są z nowoczesnych materiałów, nadal spełniają tę samą funkcję: uczniowie wykorzystują je do zapisywania swoich odpowiedzi.

Tabliczki-1 Tabliczki-3 Tabliczki-2

Tabliczki doskonale przydają się na lekcjach języka angielskiego. Stymulują proces uczenia się albowiem KAŻDY uczeń jest zaangażowany w pracę i odpowiedzialny za siebie. Do tego dochodzi element rywalizacji. Pomoce sprawdzają się również w ocenianiu kształtującym, ponieważ dają nauczycielowi natychmiastową informację o tym, jakie treści uczeń opanował i w jakim stopniu. Kiedy uczniowie podnoszą swoje tabliczki z odpowiedziami, nauczyciel może szybko zorientować się, który uczeń poradził sobie z zadaniem, a który potrzebuje jeszcze pomocy i dostosować do tego ucznia nauczanie. Uczniowie mogą również na tabliczkach oceniać sami siebie podając w skali swój stopień opanowania danej części materiału.

Szczególnie gimnazjaliści lubią pracę z tabliczkami, ponieważ uwielbiają zabawę. Nie boją się odpowiedzi, bo swoje błędy mogą szybko wymazać i poprawić albo poczuć się dumnie gdy odpowiedź jest poprawna. Dodatkowo mogą poruszać się po klasie: albo podchodząc po tabliczkę lub ją oddając. Wycieranie napisów również pochłania trochę energii

Dzięki pracy z tymi pomocami odkryłam, między innymi, że uczeń, który zazwyczaj jest cichy i wydaje się nie pracować na lekcji, bezbłędnie radzi sobie z rozumieniem ze słuchu i chętnie udziela odpowiedzi.

Tabliczki mogą być używane na każdym przedmiocie. Można je wykonać samodzielnie – najprościej zalaminować czystą kartkę białego papieru i gotowe!

 

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.