Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie

Wiadomości ze szkoły

Wycieczka klas szóstych do Zakopanego

W niedzielę 10 czerwca rano klasy szóste wyjechały na pięciodniową wycieczkę w Tatry. Po przyjeździe do Zakopanego po dziewięciu godzinach podróży, przywitały nas krople deszczu, ale naszym oczom ukazał się imponujący widok gór i szczyt przypominający śpiącego rycerza - symbol Zakopanego „Giewont”. Udaliśmy się do pensjonatu „ U Józka” na Mrowcach na przepyszną obiadokolację. Gospodyni jest rodowita góralką, więc mieliśmy okazję posłuchać gwary podhalańskiej. Po rozlokowaniu w pokojach i rozpakowaniu bagaży czas spędziliśmy na przyjemnych grach i zabawach na świeżym powietrzu.

Następnego dnia wyruszyliśmy na wielką przygodę z górami. Rozpoczęliśmy ją od cztero kilometrowego marszu do Kuźnic, gdzie kolejką wjechaliśmy na najwyższy szczyt Tatr Zachodnich- Kasprowy Wierch, jedną z najbardziej rozpoznawalnych gór w Tatrach. Z prawie 2000m spacerując grzbietem gór podziwialiśmy niezapomniane krajobrazy, które można oglądać bez końca. Potem tak jak przystało na większość turystów swoje kroki skierowaliśmy na najbardziej reprezentacyjną ulicę miasta – słynny deptak Krupówki, skosztować góralskich specjałów. Wieczorem integrowaliśmy się przy wspólnych zabawach tanecznych.

We wtorek udaliśmy się spacerkiem „Drogą pod Reglami” pod Wielką Krokiew, na której odbywa się puchar Świata w skokach narciarskich. Mieliśmy szczęście zobaczyć kilka skoków treningowych polskiej kadry skoczków. Wędrując doliną Białego doszliśmy do Sarniego Wierchu skąd roztacza się wspaniała panorama na leżące u podnóża Zakopane i okolice, oraz otaczające szczyty tatrzańskie szczyty między innymi Giewont. W stronę miasta zeszliśmy przez Dolinę Strążyską do ulicy Kościeliskiej oglądać najstarszy drewniany kościół, oraz cmentarz na Pęksowym Brzyzku, gdzie pochowani są najbardziej zasłużeni dla miasta ludzie, a wśród nich patroni naszej szkoły Bronisław Czech i Helena Marusarzówna. Na uwagę zasługują nagrobki, które w większości są swoistymi dziełami sztuki ludowej wykonane z kamienia, drewna czy metalu. Dzień zakończyliśmy wspólnym biesiadowaniem przy ognisku z pieczeniem kiełbasek.

Kolejnego słonecznego dnia pojechaliśmy busem do Palenicy Białczańskiej, skąd do Morskiego Oka – jednego z najpopularniejszych miejsc wycieczek turystów zwiedzających Zakopane, maszerowaliśmy około 10 km drogą asfaltową prowadzącą wśród lasów. W czasie wędrówki podziwialiśmy górski wodospad Wodogrzmoty Mickiewicza. Kiedy dotarliśmy do celu ujrzeliśmy przepiękne górskie jeziorko z krystalicznie czystą wodą. Spacerując w koło niego podziwialiśmy piękne widoki rozciągające się na Tatry Wysokie. Pogoda w górach bardzo szybko się zmienia i niestety w drodze powrotnej pogoda nam nie dopisała i zaczął padać deszcz, przed którym schowaliśmy się w górskim przystanku z pamiątkami i przekąskami. Do miejsca zakwaterowania wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale warto było dla tych urzekających widoków. Po obfitym posiłku odpoczywaliśmy i bawiliśmy się indywidualnie spędzając czas wolny.

Czwartkowy ranek przywitał nas deszczowo w związku z tym zrezygnowaliśmy z wejścia na Gubałówkę i Butorowy Wierch. Poszliśmy do miasta, gdzie najpierw odwiedziliśmy nowoczesne muzeum multimedialne Tatrzańskiego Parku Narodowego oraz Muzeum Tatrzańskie, w których podziwialiśmy przyrodę i kulturę ludową Podhala. Było to wspaniałe podsumowanie naszych pieszych wędrówek po Zakopanym i Tatrach, podczas, których w sumie pokonaliśmy ponad 60 km. Spacerując ostatni raz po Krupówkach zakupiliśmy pamiątki dla siebie i naszych bliskich i poszliśmy zrelaksować się do zakopiańskiego Aquaparku, gdzie w wodzie termalnej odpoczywały nasze zmęczone mięśnie.

W piątkowy poranek nadszedł czas pożegnania z Zakopanem. Po spakowaniu bagażu, zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy w drogę powrotną do Dusznik. Pamiątką po wycieczce będzie mnóstwo wspaniałych zdjęć i wspomnień.

Zakopane-13 Zakopane-1 Zakopane-11 Zakopane-12

Zakopane-2 Zakopane-3 Zakopane-4 Zakopane-5

Zakopane-6 Zakopane-7 Zakopane-8 Zakopane-9

Zakończenie roku - galeria zdjęć

Uroczyste zakończenie roku klas VII szkoły podstawej, gimnazjum i liceum w MZS.

zakończenie roku 2018 galeria-20 zakończenie roku 2018 galeria-10 zakończenie roku 2018 galeria-16 zakończenie roku 2018 galeria-17

zakończenie roku 2018 galeria-18 zakończenie roku 2018 galeria-2 zakończenie roku 2018 galeria-21 zakończenie roku 2018 galeria-22

zakończenie roku 2018 galeria-23 zakończenie roku 2018 galeria-24 zakończenie roku 2018 galeria-26 zakończenie roku 2018 galeria-28

zakończenie roku 2018 galeria-30 zakończenie roku 2018 galeria-32 zakończenie roku 2018 galeria-34 zakończenie roku 2018 galeria-37

zakończenie roku 2018 galeria-40 zakończenie roku 2018 galeria-41 zakończenie roku 2018 galeria-42 zakończenie roku 2018 galeria-44

zakończenie roku 2018 galeria-45 zakończenie roku 2018 galeria-46 zakończenie roku 2018 galeria-49 zakończenie roku 2018 galeria-53

zakończenie roku 2018 galeria-56 zakończenie roku 2018 galeria-57 zakończenie roku 2018 galeria-58 zakończenie roku 2018 galeria-59

zakończenie roku 2018 galeria-53 zakończenie roku 2018 galeria-54 zakończenie roku 2018 galeria-6 zakończenie roku 2018 galeria-62

zakończenie roku 2018 galeria-65 zakończenie roku 2018 galeria-67 zakończenie roku 2018 galeria-70 zakończenie roku 2018 galeria-71

zakończenie roku 2018 galeria-72 zakończenie roku 2018 galeria-74 zakończenie roku 2018 galeria-75 zakończenie roku 2018 galeria-77

zakończenie roku 2018 galeria-78 zakończenie roku 2018 galeria-8 zakończenie roku 2018 galeria-80 zakończenie roku 2018 galeria-81

zakończenie roku 2018 galeria-83 zakończenie roku 2018 galeria-9 zakończenie roku 2018 galeria-3 zakończenie roku 2018 galeria-39

zakończenie roku 2018 galeria-69 zakończenie roku 2018 galeria-44 zakończenie roku 2018 galeria-60 zakończenie roku 2018 galeria-66

Aleksandra Nowakowska finalistką konkursu

Dnia 11.06.2018 w Katowicach odbył się  finał  Ogólnopolskiego Konkursu dla uczniów szkół gimnazjalnych " Wszczep sobie zdrowie" pod patronatem honorowym:
Ministra Edukacji Narodowej, Ministerstwa Zdrowia,Głównego Inspektora Sanitarnego, Rektora  Sląskiego Uniwersytetu Medycznego,Rektora Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Sląskich we Wrocławiu, Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Wydziału Biologii i Ochrony Srodowiska Uniwersytetu Sląskiego,Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach, Naczelnej Izby Lekarskiej, Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Epidemiologicznych, Mazowieckiego Kuratora Oświaty, Dolnośląskiego Kuratora Oświaty, Prezydenta Miasta Katowice i Telewizji Polskiej oddział w Katowicach.
Organizatorami konkursu są Prywatne Liceum Ogólnokształcące im.M.Wańkowicza w Katowicach i Polskie Towarzystwo Parazytologiczne O/Katowice.
W I etapie - szkolnym brało udział 4019 uczniów z całej Polski
w etapie II - 1918 uczniów
a w etapie III - 18 uczniów , w tym nasza Aleksandra Nowakowska z klasy III GO MZS Duszniki - Zdrój.  Dolny Sląsk reprezentowało aż 4 uczestników ( włącznie z Olą).
Poziom konkursu był niezwykle wysoki.
Po rozwiązaniu testu ( za błędne odpowiedzi były przyznawane punkty ujemne) uczestnicy zostali przewiezieni na Wydział Farmacji , gdzie rozwiązywali zadanie praktyczne czyli rozpoznawali preparaty mikroskopowe oraz odpowiadali na pytania  dotyczące rozpoznanych patogenów i chorób jakie wywołują.
Ola , jako finalistka tak prestiżowego konkursu uzyskała dodatkowe 7 pkt rekrutacyjnych na świadectwie ukończenia gimnazjum  i najwyższą ocenę końcową z biologii.
Gratulujemy

wszczep sobie zdrowie-3 wszczep sobie zdrowie-2 wszczep sobie zdrowie-4 wszczep sobie zdrowie-1

Obchody Dnia Dziecka

Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

Janusz Korczak

W piękny, słoneczny poranek 30 maja całą szkołę ogarnęło prawdziwe zdrowe łasuchowanie, a to za sprawą zbliżającego się DNIA DZIECKA. Na początku pani dyrektor Renata Brodziak złożyła wszystkim dzieciom tym małym i tym dużym serdeczne życzenia przede wszystkim dużo radości i uśmiechu oraz życzyła udanej zabawy.

W tym dniu można było spróbować różnorodnych zdrowych smakołyków przygotowanych przez poszczególne klasy. Zdawać by się mogło, że królować będą zgodnie z naszą polską tradycją popularne słodycze, nic jednak bardziej mylnego. Słodkości były bardzo różnorodne. I oprócz wspominanych już zdrowych łakoci, na stołach poszczególnych klas prym wiodły inne wypieki, zdrowe ciasta fit bez mąki i cukru, ciasta marchewkowe, szpinakowe czy z czerwonej fasoli oraz ciasteczka z różnymi ziarnami. A na deser objadaliśmy się owocowymi sałatkami, galaretkami i koktajlami. Popijaliśmy również świeże soki owocowo – warzywne i cytrynową lemoniadę z miętą. Chętnych na te pyszności nie brakowało, kolejka ustawiła się już od samego rana i tak było do ostatniego okruszka. Oczywiście te kolorowe stoły nie byłyby tak wspaniale zastawione gdyby nie wsparcie babć i mam naszych uczniów. A zatem serdeczne podziękowania im składamy.

Potem te wszystkie kalorie mogliśmy spalić na profesjonalnie przygotowanym przez pana Grzesia Staniszewskiego „Zwinnościowym Torze Przeszkód” o mistrzostwo szkoły w różnych kategoriach. Każdy z uczniów miał jak najszybciej pokonać wyznaczoną trasę pokonując po drodze wiele przeszkód. Byliśmy trochę objedzeni ale daliśmy radę.

Tradycyjnie już Pan Maciek Berezecki i jego pomocnik z klasy V a Mateusz Kijanka kolorowo malowali nasze słodkie buziaki. Mogliśmy także nauczyć się tworzyć balonowedmuchane stworki. Jednak największą popularnością cieszyła się „Loteria Fantowa”, poprowadzona przez uczennice klasy VI b Marcelinę Bajor i Natalkę Mądrzyk. Wszystkie losy w cenie 2 złotych rozeszły się bardzo szybko, a zarobione pieniążki przeznaczone zostaną na Samorząd Uczniowski.

Podczas całej imprezy mogliśmy bawić się i tańczyć przy układach tanecznych „Just Dance”, które były wyświetlane na dużym ekranie.

Na koniec zostały wręczone pamiątkowe dyplomy i owocowe nagrody dla zwycięzców toru przeszkód w poszczególnych kategoriach.

Szkoda, że taki dzień jest tylko raz w roku i już z utęsknieniem czekamy na następny rok.

obchody dnia dziecka-1 obchody dnia dziecka-2 obchody dnia dziecka-3 obchody dnia dziecka-4

obchody dnia dziecka-5 obchody dnia dziecka-6 obchody dnia dziecka-7 obchody dnia dziecka-8

obchody dnia dziecka-9

Konkurs ładnego pisania - wyniki

VI międzyszkolny konkurs ładnego pisania  Mistrz kaligrafii klas I-III Szkoły Podstawowej już za nami.

8 czerwca do rywalizacji stanęło 14 uczniów z sześciu szkół. Podobnie jak w ubiegłym roku uczestnicy niezwykle starannie, a wręcz po mistrzowsku przepisywali  zaproponowany dla każdego poziomu tekst .

Wybór mistrzowskiej pracy był niezwykle trudny ponieważ wszystkie dzieci biorące udział bardzo się starały aby to ich praca została zauważona i wyróżniona. W dzisiejszej dobie komputerów są tacy, którzy pragną pochylić się nad kartką papieru i w skupieniu za pomocą pióra przelać myśli, uwiecznione pięknym charakterem pisma.

Założeniem szkolnego konkursu kaligraficznego było:

• rozpowszechnianie wśród uczniów sztuki kaligrafii, czyli sztuki pięknego pisania,

• kształtowanie charakteru i wyrabianie cierpliwości, dokładności i spokoju

• rozwijanie wrażliwości na piękno języka ojczystego,

• rozbudzanie umiejętności kształtnego, starannego i estetycznego pisania

• odkrywanie oraz rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów.

W ramach zadania konkursowego uczestnicy wykonywali następujące zadania:

Uczniowie klasy I :

-kaligraficzne napisanie niektórych liter alfabetu i kaligraficzne przepisanie

fragmentu zaproponowanego tekstu

-odwzorowanie szlaczków wg wzoru.

Uczniowie klasy II:

-kaligraficzne przepisanie fragmentu zaproponowanego tekstu,

Uczniowie klasy III

-odwzorowanie szlaczków wg wzoru,

Komisja Konkursowa podczas oceny prac uwzględnia:

• ogólne wrażenie estetyczne,

• czytelność, estetykę, ład, prawidłowe rozmieszczenie tekstu,

• poprawność ortograficzną i interpunkcyjną,

• właściwe łączenie liter,

• równomierne położenie liter.

Wyniki konkursu

Wśród uczniów klas III

I MIEJSCE Amelia Kalisz z Barda

II MIEJSCE Amelia Pańczyszyn z Dusznik-Zdroju

Wszyscy uczniowie otrzymali dyplomy za uczestnictwo w konkursie oraz nagrody i drobne słodkości. Fundatorami nagród -  byli Burmistrz Miasta Dusznik-Zdroju oraz Dyrektor Miejskiego Zespołu Szkół pani Renata Brodziak. Wszystkim uczestnikom gratulujemy i zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie za rok.

konkurs kaligraficzny-1 konkurs kaligraficzny-2 konkurs kaligraficzny-3 konkurs kaligraficzny-4

Sportowy dzień dziecka

30 maja wybrani uczniowie z klas 2GO, 2GS i 2LMS zorganizowali Sportowy Dzień Dziecka dla przedszkolaków.  Uczniowie przebrali się w barwne postaci i każdy z nich miał przygotowane zadanie na swojej stacji. Były zebry i tor przeszkód, rzut do paszczy głodnej pantery, księżniczka uwięziona w wieży, miłe czarownice i to, co dzieciom podobało się najbardziej - smoki i ich niebezpieczne jamy! Było barwnie, głośno i wesoło. Po około godzinie wspólnej zabawy dzieci otrzymały słodkie upominki i ze smutkiem opuściły halę sportową i wróciły do przedszkola. Zarówno dla uczniów, jak i dla dzieci było to wartościowe spotkanie. Uczniowie doskonale wywiązali się z powierzonych zadań, pokazując, że mają predyspozycje do zostanie animatorami czasu wolnego i są wystarczająco odpowiedzialni by opiekować się dziećmi.  Kolejne takie spotkanie za rok :)

dzień dziecka-11 dzień dziecka-1 dzień dziecka-10  dzień dziecka-3

dzień dziecka-4 dzień dziecka-5 dzień dziecka-6 dzień dziecka-8

dzień dziecka-7 dzień dziecka-9

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.