Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie

Wiadomości ze szkoły

Wycieczka do Warszawy

W dniach 24-27 kwietnia 2017 r. klasa I LMS dusznickiego liceum przebywała na wycieczce w stolicy. Opiekę wychowawczą sprawowały Panie: Bogusława Ryczek oraz Irena Wyszyńska.

Wyjazd do Warszawy planowaliśmy już od września, gromadząc systematycznie środki finansowe i opracowując program naszego pobytu. Dla większości z nas było to pierwsze spotkanie z tym miastem, które urzekło nas swym rozmachem, tempem życia, ogromem zabytków i interesującą historią. Przez 4 dni intensywnie przemieszczaliśmy się po stolicy, aby zrealizować nasz program. Byliśmy w "obowiązkowych" miejscach każdego Polaka- odwiedziliśmy Starówkę, wędrując z przewodnikiem Traktem Królewskim; ogród Saski, Grób Nieznanego Żołnierza, Łazienki z klasycystycznym Pałacem na Wodzie, Belweder, Pałac Prezydencki.

Zachwycił nas Zamek Królewski z górującą obok Kolumną Zygmunta, bogato zdobione wnętrza kościołów i liczne co krok pomniki wielkich Polaków. Skończywszy wędrówkę pieszą po mieście, wjechaliśmy na 30. piętro reliktu socrealistycznej architektury - by z Pałacu Kultury i Nauki podziwiać panoramę zabytkowej i jednocześnie nowoczesnej stolicy.

Jako uczniowie szkoły sportowej nie mogliśmy nie zobaczyć Stadionu Narodowego, gdzie przez godzinę wędrowaliśmy z panią przewodnik, poznając niedostępne dla przeciętnego kibica miejsca i zakamarki.

W ostatnim dniu pobytu wielkie spotkanie z historią, które zrobiło na wszystkich niezapomniane wrażenie. Muzeum Powstania Warszawskiego to miejsce, gdzie oddaliśmy hołd wszystkim, którzy walczyli i zginęli za wolną Polskę. To naprawdę wyjątkowe muzeum, gdzie poprzez filmy, rekwizyty i liczne multimedia poznaje się przeszłość, tam poczuliśmy tragedię młodych powstańców.

Na koniec kilka słów o naszym miejscu noclegowym- to hostel Adventura na Saskiej Kępie, tuż obok pomnika Agnieszki Osieckiej, który był dla nas miejscem zbiórek. Adventura to miejsce przyjazne turystom, grupom szkolnym, a dzięki wyjątkowym pracownikom hostelu czuliśmy się tam jak w domu.

Czas wycieczki szybko minął, ale pozostały nam piękne wspomnienia i niezapomniane przeżycia. Jest mnóstwo zdjęć i zintegrowany zespół klasowy, bo już zastanawiamy się wspólnie, gdzie pojechać w klasie II liceum.

Warszawa-1 Warszawa-2 Warszawa-3 Warszawa-4

Warszawa-5 Warszawa-6 Warszawa-7 Warszawa-8

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.