Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Wiadomości ze szkoły

Wycieczka do Warszawy

W dniach 24-27 kwietnia 2017 r. klasa I LMS dusznickiego liceum przebywała na wycieczce w stolicy. Opiekę wychowawczą sprawowały Panie: Bogusława Ryczek oraz Irena Wyszyńska.

Wyjazd do Warszawy planowaliśmy już od września, gromadząc systematycznie środki finansowe i opracowując program naszego pobytu. Dla większości z nas było to pierwsze spotkanie z tym miastem, które urzekło nas swym rozmachem, tempem życia, ogromem zabytków i interesującą historią. Przez 4 dni intensywnie przemieszczaliśmy się po stolicy, aby zrealizować nasz program. Byliśmy w "obowiązkowych" miejscach każdego Polaka- odwiedziliśmy Starówkę, wędrując z przewodnikiem Traktem Królewskim; ogród Saski, Grób Nieznanego Żołnierza, Łazienki z klasycystycznym Pałacem na Wodzie, Belweder, Pałac Prezydencki.

Zachwycił nas Zamek Królewski z górującą obok Kolumną Zygmunta, bogato zdobione wnętrza kościołów i liczne co krok pomniki wielkich Polaków. Skończywszy wędrówkę pieszą po mieście, wjechaliśmy na 30. piętro reliktu socrealistycznej architektury - by z Pałacu Kultury i Nauki podziwiać panoramę zabytkowej i jednocześnie nowoczesnej stolicy.

Jako uczniowie szkoły sportowej nie mogliśmy nie zobaczyć Stadionu Narodowego, gdzie przez godzinę wędrowaliśmy z panią przewodnik, poznając niedostępne dla przeciętnego kibica miejsca i zakamarki.

W ostatnim dniu pobytu wielkie spotkanie z historią, które zrobiło na wszystkich niezapomniane wrażenie. Muzeum Powstania Warszawskiego to miejsce, gdzie oddaliśmy hołd wszystkim, którzy walczyli i zginęli za wolną Polskę. To naprawdę wyjątkowe muzeum, gdzie poprzez filmy, rekwizyty i liczne multimedia poznaje się przeszłość, tam poczuliśmy tragedię młodych powstańców.

Na koniec kilka słów o naszym miejscu noclegowym- to hostel Adventura na Saskiej Kępie, tuż obok pomnika Agnieszki Osieckiej, który był dla nas miejscem zbiórek. Adventura to miejsce przyjazne turystom, grupom szkolnym, a dzięki wyjątkowym pracownikom hostelu czuliśmy się tam jak w domu.

Czas wycieczki szybko minął, ale pozostały nam piękne wspomnienia i niezapomniane przeżycia. Jest mnóstwo zdjęć i zintegrowany zespół klasowy, bo już zastanawiamy się wspólnie, gdzie pojechać w klasie II liceum.

Warszawa-1 Warszawa-2 Warszawa-3 Warszawa-4

Warszawa-5 Warszawa-6 Warszawa-7 Warszawa-8

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.