Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie

Wiadomości ze szkoły

Warszawa w 4 dni - możliwe :)

Warszawa w cztery dni – to możliwe

Wystarczy zapał młodzieży z klasy III GS by nasycić swoje oczy większością skarbów stolicy. Każda propozycja odwiedzenia muzeów (były trzy) spotykała się z falą zadowolenia ze strony naszych uczniów. Obok Muzeum Powstania Warszawskiego i Wojska Polskiego zgodnie polecają Muzeum Narodowe. Świat realnej sztuki zwłaszcza obrazy prowadziły uczniów po minionych czasach. Przewodnikami byli dla nas tacy mistrzowie jak Grottger, Wańkowicz, Witkacy, Kossak czy wielu innych wspaniałych artystów. Piorunujące wrażenie zrobił jednak Matejko ze swoją Bitwą pod Grunwaldem. Dodatkowym aspektem z zakresu edukacji matematycznej (łączenie nauk ścisłych z historią) był wniosek jaki uczniowie osiągnęli wspólnie -obraz nie zmieścił by się w żadnym z ich mieszkań. Po nakarmieniu głodu sztuki sfotografowaliśmy się na szczycie Pałacu Kultury. Pisząc o wspaniałościach zbiorów muzealnych zapomniałem, iż zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy wizytą na Stadionie Narodowym. PGE Narodowy robi wrażenie na ludziach z gór. Najbardziej podobały się nam wanny do odnowy biologicznej – w Warszawie było bardzo ciepło. Musząc poruszać się do wyznaczonych celów poznaliśmy wszystkie dwie linie metra, kilka linii tramwajowych i dokładnie 8 autobusowych. Dzięki magii mega szybkiego warszawskiego internetu i cudownej aplikacji poznaliśmy prawdziwe dobrodziejstwo ludzkiego geniuszu-sprawnej nawigacji GPS. Zgubiliśmy się tylko raz i raz przegapiliśmy przystanek. Widzieliśmy Stare Miasto z Zamkiem Królewskim, przeszliśmy się po dziedzińcu Uniwersytetu Warszawskiego, zrobiliśmy zdjęcie przy budynku Parlamentu. Obrad chyba nie było. Uczniów strasznie ucieszył długi spacer nowym nadbrzeżem Wisły - bulwarem. W przedostatnim dniu dzięki projekcji filmu w planetarium odbyliśmy kosmiczną podróż w poszukiwaniu życia w kosmosie. Jak na razie oprócz kilku wiarygodnych tropów nic nie znaleźliśmy, ale pokonaliśmy kilka praw fizyki. Wszak pokonując wszechświat podróżowaliśmy szybciej od światła. Niestety do końca wszechświata też nie dolecieliśmy. Ostatniego dnia rozwiązaliśmy wszystkie zadania w Centrum Nauki Kopernik, gdzie utwierdziliśmy się w przekonaniu, że wyniki z egzaminu gimnazjalnego będą dla nas przynajmniej satysfakcjonujące. Spacerując alejkami warszawskich Łazienek poczuliśmy klimat Warszawy z epoki króla Stanisława. Mając możliwość zwiedzenia Pałacu Na Wodzie wyobrażaliśmy sobie zapach potraw które król serwował swoim gościom podczas obiadów czwartkowych. Spotkaliśmy naszego krajana z Dusznik – Chopina, zresztą w Warszawie pełno go wszędzie, to miło. Tak polubiliśmy pozowanie do zdjęć, że wolimy to od swoich smartfonów. Warszawa w cztery dni - można ?… pewnie że można. Za pomoc w organizacji dziękujemy rodzicom.

Warszawa IIIGS-3 Warszawa IIIGS-4 Warszawa IIIGS-1 Warszawa IIIGS-7

Warszawa IIIGS-8 Warszawa IIIGS-2 Warszawa IIIGS-5 Warszawa IIIGS-6

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.