Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie

Wiadomości ze szkoły

Wycieczka klas szóstych do Zakopanego

W niedzielę 10 czerwca rano klasy szóste wyjechały na pięciodniową wycieczkę w Tatry. Po przyjeździe do Zakopanego po dziewięciu godzinach podróży, przywitały nas krople deszczu, ale naszym oczom ukazał się imponujący widok gór i szczyt przypominający śpiącego rycerza - symbol Zakopanego „Giewont”. Udaliśmy się do pensjonatu „ U Józka” na Mrowcach na przepyszną obiadokolację. Gospodyni jest rodowita góralką, więc mieliśmy okazję posłuchać gwary podhalańskiej. Po rozlokowaniu w pokojach i rozpakowaniu bagaży czas spędziliśmy na przyjemnych grach i zabawach na świeżym powietrzu.

Następnego dnia wyruszyliśmy na wielką przygodę z górami. Rozpoczęliśmy ją od cztero kilometrowego marszu do Kuźnic, gdzie kolejką wjechaliśmy na najwyższy szczyt Tatr Zachodnich- Kasprowy Wierch, jedną z najbardziej rozpoznawalnych gór w Tatrach. Z prawie 2000m spacerując grzbietem gór podziwialiśmy niezapomniane krajobrazy, które można oglądać bez końca. Potem tak jak przystało na większość turystów swoje kroki skierowaliśmy na najbardziej reprezentacyjną ulicę miasta – słynny deptak Krupówki, skosztować góralskich specjałów. Wieczorem integrowaliśmy się przy wspólnych zabawach tanecznych.

We wtorek udaliśmy się spacerkiem „Drogą pod Reglami” pod Wielką Krokiew, na której odbywa się puchar Świata w skokach narciarskich. Mieliśmy szczęście zobaczyć kilka skoków treningowych polskiej kadry skoczków. Wędrując doliną Białego doszliśmy do Sarniego Wierchu skąd roztacza się wspaniała panorama na leżące u podnóża Zakopane i okolice, oraz otaczające szczyty tatrzańskie szczyty między innymi Giewont. W stronę miasta zeszliśmy przez Dolinę Strążyską do ulicy Kościeliskiej oglądać najstarszy drewniany kościół, oraz cmentarz na Pęksowym Brzyzku, gdzie pochowani są najbardziej zasłużeni dla miasta ludzie, a wśród nich patroni naszej szkoły Bronisław Czech i Helena Marusarzówna. Na uwagę zasługują nagrobki, które w większości są swoistymi dziełami sztuki ludowej wykonane z kamienia, drewna czy metalu. Dzień zakończyliśmy wspólnym biesiadowaniem przy ognisku z pieczeniem kiełbasek.

Kolejnego słonecznego dnia pojechaliśmy busem do Palenicy Białczańskiej, skąd do Morskiego Oka – jednego z najpopularniejszych miejsc wycieczek turystów zwiedzających Zakopane, maszerowaliśmy około 10 km drogą asfaltową prowadzącą wśród lasów. W czasie wędrówki podziwialiśmy górski wodospad Wodogrzmoty Mickiewicza. Kiedy dotarliśmy do celu ujrzeliśmy przepiękne górskie jeziorko z krystalicznie czystą wodą. Spacerując w koło niego podziwialiśmy piękne widoki rozciągające się na Tatry Wysokie. Pogoda w górach bardzo szybko się zmienia i niestety w drodze powrotnej pogoda nam nie dopisała i zaczął padać deszcz, przed którym schowaliśmy się w górskim przystanku z pamiątkami i przekąskami. Do miejsca zakwaterowania wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale warto było dla tych urzekających widoków. Po obfitym posiłku odpoczywaliśmy i bawiliśmy się indywidualnie spędzając czas wolny.

Czwartkowy ranek przywitał nas deszczowo w związku z tym zrezygnowaliśmy z wejścia na Gubałówkę i Butorowy Wierch. Poszliśmy do miasta, gdzie najpierw odwiedziliśmy nowoczesne muzeum multimedialne Tatrzańskiego Parku Narodowego oraz Muzeum Tatrzańskie, w których podziwialiśmy przyrodę i kulturę ludową Podhala. Było to wspaniałe podsumowanie naszych pieszych wędrówek po Zakopanym i Tatrach, podczas, których w sumie pokonaliśmy ponad 60 km. Spacerując ostatni raz po Krupówkach zakupiliśmy pamiątki dla siebie i naszych bliskich i poszliśmy zrelaksować się do zakopiańskiego Aquaparku, gdzie w wodzie termalnej odpoczywały nasze zmęczone mięśnie.

W piątkowy poranek nadszedł czas pożegnania z Zakopanem. Po spakowaniu bagażu, zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy w drogę powrotną do Dusznik. Pamiątką po wycieczce będzie mnóstwo wspaniałych zdjęć i wspomnień.

Zakopane-13 Zakopane-1 Zakopane-11 Zakopane-12

Zakopane-2 Zakopane-3 Zakopane-4 Zakopane-5

Zakopane-6 Zakopane-7 Zakopane-8 Zakopane-9

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.