Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie

Wiadomości ze szkoły

Wycieczka klas szóstych do Zakopanego

W niedzielę 10 czerwca rano klasy szóste wyjechały na pięciodniową wycieczkę w Tatry. Po przyjeździe do Zakopanego po dziewięciu godzinach podróży, przywitały nas krople deszczu, ale naszym oczom ukazał się imponujący widok gór i szczyt przypominający śpiącego rycerza - symbol Zakopanego „Giewont”. Udaliśmy się do pensjonatu „ U Józka” na Mrowcach na przepyszną obiadokolację. Gospodyni jest rodowita góralką, więc mieliśmy okazję posłuchać gwary podhalańskiej. Po rozlokowaniu w pokojach i rozpakowaniu bagaży czas spędziliśmy na przyjemnych grach i zabawach na świeżym powietrzu.

Następnego dnia wyruszyliśmy na wielką przygodę z górami. Rozpoczęliśmy ją od cztero kilometrowego marszu do Kuźnic, gdzie kolejką wjechaliśmy na najwyższy szczyt Tatr Zachodnich- Kasprowy Wierch, jedną z najbardziej rozpoznawalnych gór w Tatrach. Z prawie 2000m spacerując grzbietem gór podziwialiśmy niezapomniane krajobrazy, które można oglądać bez końca. Potem tak jak przystało na większość turystów swoje kroki skierowaliśmy na najbardziej reprezentacyjną ulicę miasta – słynny deptak Krupówki, skosztować góralskich specjałów. Wieczorem integrowaliśmy się przy wspólnych zabawach tanecznych.

We wtorek udaliśmy się spacerkiem „Drogą pod Reglami” pod Wielką Krokiew, na której odbywa się puchar Świata w skokach narciarskich. Mieliśmy szczęście zobaczyć kilka skoków treningowych polskiej kadry skoczków. Wędrując doliną Białego doszliśmy do Sarniego Wierchu skąd roztacza się wspaniała panorama na leżące u podnóża Zakopane i okolice, oraz otaczające szczyty tatrzańskie szczyty między innymi Giewont. W stronę miasta zeszliśmy przez Dolinę Strążyską do ulicy Kościeliskiej oglądać najstarszy drewniany kościół, oraz cmentarz na Pęksowym Brzyzku, gdzie pochowani są najbardziej zasłużeni dla miasta ludzie, a wśród nich patroni naszej szkoły Bronisław Czech i Helena Marusarzówna. Na uwagę zasługują nagrobki, które w większości są swoistymi dziełami sztuki ludowej wykonane z kamienia, drewna czy metalu. Dzień zakończyliśmy wspólnym biesiadowaniem przy ognisku z pieczeniem kiełbasek.

Kolejnego słonecznego dnia pojechaliśmy busem do Palenicy Białczańskiej, skąd do Morskiego Oka – jednego z najpopularniejszych miejsc wycieczek turystów zwiedzających Zakopane, maszerowaliśmy około 10 km drogą asfaltową prowadzącą wśród lasów. W czasie wędrówki podziwialiśmy górski wodospad Wodogrzmoty Mickiewicza. Kiedy dotarliśmy do celu ujrzeliśmy przepiękne górskie jeziorko z krystalicznie czystą wodą. Spacerując w koło niego podziwialiśmy piękne widoki rozciągające się na Tatry Wysokie. Pogoda w górach bardzo szybko się zmienia i niestety w drodze powrotnej pogoda nam nie dopisała i zaczął padać deszcz, przed którym schowaliśmy się w górskim przystanku z pamiątkami i przekąskami. Do miejsca zakwaterowania wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale warto było dla tych urzekających widoków. Po obfitym posiłku odpoczywaliśmy i bawiliśmy się indywidualnie spędzając czas wolny.

Czwartkowy ranek przywitał nas deszczowo w związku z tym zrezygnowaliśmy z wejścia na Gubałówkę i Butorowy Wierch. Poszliśmy do miasta, gdzie najpierw odwiedziliśmy nowoczesne muzeum multimedialne Tatrzańskiego Parku Narodowego oraz Muzeum Tatrzańskie, w których podziwialiśmy przyrodę i kulturę ludową Podhala. Było to wspaniałe podsumowanie naszych pieszych wędrówek po Zakopanym i Tatrach, podczas, których w sumie pokonaliśmy ponad 60 km. Spacerując ostatni raz po Krupówkach zakupiliśmy pamiątki dla siebie i naszych bliskich i poszliśmy zrelaksować się do zakopiańskiego Aquaparku, gdzie w wodzie termalnej odpoczywały nasze zmęczone mięśnie.

W piątkowy poranek nadszedł czas pożegnania z Zakopanem. Po spakowaniu bagażu, zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy w drogę powrotną do Dusznik. Pamiątką po wycieczce będzie mnóstwo wspaniałych zdjęć i wspomnień.

Zakopane-13 Zakopane-1 Zakopane-11 Zakopane-12

Zakopane-2 Zakopane-3 Zakopane-4 Zakopane-5

Zakopane-6 Zakopane-7 Zakopane-8 Zakopane-9

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.