Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie


 

Wiadomości ze szkoły

„100 dni do matury…”

Ostatni wielki bal przed jednym z najważniejszych egzaminów w życiu - maturą.

Skąd wzięła się ta wyjątkowa tradycja? Dlaczego tańczymy poloneza? Jakie jeszcze przesądy związane są ze studniówką?

Na początek garść podstawowych informacji:

Pierwsze studniówki pojawiły się prawdopodobnie po roku 1812, czyli po tym jak Wilhelm von Humboldt - reformator szkolnictwa pruskiego - wprowadził egzamin dojrzałości.

Studniówka to nic innego jak „sto dni przed maturą”. Przyjęło się, że okres około trzech miesięcy wystarczy na powtórzenie całego materiału, stąd taka, a nie inna nazwa tej uroczystości. Zazwyczaj bale odbywają się na przełomie stycznia i lutego, a studniówkę rozpoczyna polonez - to nasz reprezentacyjny polski taniec narodowy.

Tradycje:

Najbardziej znany przesąd mówi o tym, by dziewczyna miała na sobie czerwoną bieliznę. Zazwyczaj jest to czerwona podwiązka, która ma przynieść szczęście na późniejszym egzaminie. Przyjęło się, że do czasu matury nie powinno się też ścinać włosów. Wizytę u fryzjera należy zaplanować więc przed studniówką.

Jeśli chodzi o chłopców - garnitur, który miał na studniówce, powinien założyć także na egzaminy maturalne. Wierzy się, że taki ubiór zapewnia pomyślność i dobre wyniki.

Na studniówce nie powinno się zdejmować butów. Taniec na boso może przynieść pecha i trudności podczas majowej sesji…

Tyle na temat historii, zabobonów i przesądów. A jak to było w naszej szkole?

Bal studniówkowy klasy III Liceum Ogólnokształcącego Mistrzostwa Sportowego odbył się 26 stycznia 2019 r.

w Karczmie w Podgórzu.

Uczniowie przybyli dużo przed czasem, by aż do ostatniej chwili móc doskonalić układy taneczne, które po godzinie 19.oo rozpoczęły uroczystość.

Zgodnie z tradycją ostatnich lat, klasowy orszak wyruszył do dźwięków poloneza Wojciecha Kilara z filmu pt. „Pan Tadeusz”, chociaż był pomysł, aby „wskrzesić” poloneza M.K. Ogińskiego. Program artystyczny tegorocznych maturzystów inspirowany był również naszą epopeją. Uczniowie, jak przystało na doświadczonych humanistów - dokonali trawestacji wybranych fragmentów ksiąg naszego wieszcza.

Występ swój zatytułowali:

Jaś Kowalski. Ostatnie dni w szkole. Historia licealistów z lat 2016 - 2019 we dwunastu księgach wierszem”. Zabawne teksty, ułożone trzynastozgłoskowcem, opiewały profesorów i ich lekcje w dusznickim liceum.

W części inauguracyjnej głos zabrała Dyrektor dusznickiego MZS Pani Renata Brodziak oraz Burmistrz Miasta Pan Piotr Lewandowski.

Część oficjalną zakończył toast i pyszny tort, upieczony specjalnie na tę okoliczność.

Następnie przyszła pora na tak długo wyczekiwaną zabawę. Nauczyciele i uczniowie wraz z osobami towarzyszącymi ruszyli do tańca. Bawiono się fantastycznie na parkiecie gościnnej karczmy.

Na uwagę zasługują jeszcze układy taneczne, gry i zabawy, przygotowane przez Panią Ewę Tucholską i uczniów - dla nauczycieli i zaproszonych gości. Była to świetna niespodzianka. Obecna klasa 3 LMS - cała bez wyjątku - przejdzie do historii tej szkoły jako zespół bardzo zgrany, roztańczony, który radzi sobie z wszelkimi trudnymi układami choreograficznymi jak mało kto.

Niestety, jedyna taka noc - śnieżna, mroźna, tajemnicza, niepowtarzalna, wyjątkowa; minęła za szybko…

Lecz zanim kasztany zakwitną w parku, a alejkami będą iść maturzyści na swój pierwszy egzamin dojrzałości…Zanim maj przyniesie zieleni smak i absolwenci zasiądą po raz ostatni w szkolnych ławach. …Zanim nastąpi maj - należy cieszyć się dniem dzisiejszym !

Ta chwila czarowna głębią nocy,

szaleństwem fioletu,

srebra bladym świtem,

niech zawsze trwa…”.

Nieubłaganie bal dobiegł końca. Mam nadzieję, że na zawsze pozostanie jednym z najpiękniejszych przeżyć tegorocznych maturzystów.

Podziękowania dla klasowej Rady Rodziców- dla Państwa Joanny i Pawła Szewczyk oraz dla Państwa Ireny

i Krzysztofa Wyszyńskich - za wspaniałą organizację balu.

 

studniówka 2019-4 studniówka 2019-6 studniówka 2019-5 studniówka 2019-3

studniówka 2019-2 studniówka 2019-1

Chopinalia - regulamin konkursu literackiego

REGULAMIN OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU LITERACKIEGO

na esej i opowiadanie twórcze inspirowane życiem

i twórczością Fryderyka Chopina

§ 1 Przepisy ogólne

1. Organizatorem konkursu jest Miejski Zespół Szkół w Dusznikach – Zdroju, ul. Sprzymierzonych 6, 57- 340 Duszniki- Zdrój.

2. Konkurs jest elementem towarzyszącym VII edycji projektu kulturowego „CHOPINALIA 2019”, którego tegoroczny motyw przewodni brzmi: Muzyczne „Stany” Zachwytu - Fryderyk Chopin w Popkulturze.

3. Celem konkursu jest promowanie i upowszechnianie sylwetki wybitnego, polskiego kompozytora jakim jest Fryderyk Chopin, rozwijanie talentów literackich dzieci i młodzieży oraz rozwijanie wyobraźni twórczej młodych literatów.

4. Konkurs adresowany jest do uczniów: Szkół Podstawowych, Gimnazjów oraz Szkół Ponadgimnazjalnych.

5. Konkurs realizowany jest za pośrednictwem strony internetowej www.mzs.duszniki.pl należącej do organizatora konkursu.

6.Komunikaty oraz informacje dotyczące konkursu publikowane będą na stronie internetowej www.mzs.duszniki.pl

7.Wszelkie pytania należy kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

8. Konkurs rozpoczyna się 14.01.2019 roku i trwa do 11.03.2019 roku.

9. Konkurs rozgrywany jest w trzech kategoriach:

  • uczniowie klas IV - VI

  • uczniowie klas VII, VIII oraz III gimnazjum

  • uczniowie szkół ponadgimnazjalnych

10. Nadesłanie prac na konkurs oznacza akceptację jego warunków, wyrażonych

w niniejszym regulaminie.

§ 2 Przepisy dotyczące prac literackich

1. Uczniowie reprezentujący pierwszą kategorię wiekowej piszą opowiadanie twórcze „ Amerykański sen Fryderyka Chopina”. Uczniowie drugiej i trzeciej kategorii wiekowej piszą esej „ M uzyka poważna czy rozrywkowa ?”

2. Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie jedną pracę literacką.

3. Nadesłany utwór powinien mieć charakter autorski.

4. Prace o długości maksymalnie dwóch stron A4 /czcionka Times New Roman, rozmiar 12/ należy przesyłać na konkurs tylko i wyłącznie drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

5. W konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które nie zostały nigdzie publikowane ani nie brały udziału w żadnym konkursie.

6. Organizator zastrzega sobie prawo do zdyskwalifikowania prac niespełniających w/w warunków.

7.. Organizator nie zwraca prac biorących udział w konkursie.

§ 3 Zgłoszenie udziału w konkursie

1. Aby wziąć udział w konkursie uczestnik zobowiązany jest do pobrania ze strony inernetowej www.mzs.duszniki.pl karty zgłoszenia oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych , wypełnienia w/w dokumentów i odesłania ich do organizatora do dnia 14.02.2019r. na adres Miejski Zespół Szkół, ul. Sprzymierzonych 6, 57- 340 Duszniki- Zdrój z dopiskiem konkurs literacki.

2. Zgłaszając swój udział w konkursie, uczestnik / opiekun prawny uczestnika/ wyraża zgodę, by jego dane osobowe /dane osobowe dziecka/: imię i nazwisko, wiek, miejsce zamieszkania, zostały wykorzystane w celach związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu.

3. Nadesłanie pracy na konkurs jest równoznaczne z zaakceptowaniem przez jej autora regulaminu konkursu oraz w przypadku prac wyróżnionych i nagrodzonych z wyrażeniem zgody na ich publikację w czasie podsumowania projektu „Chopinalia 2019”, na stronie internetowej MZS oraz w innych mediach.

§ 4 Jury i sposób oceny

1. Organizator powoła profesjonalne Jury konkursu.

2. W skład Jury powołani zostaną przedstawiciele dusznickich ośrodków promujących kulturę i sztukę. Jego pełny skład znajdzie się na stronie internetowej Miejskiego Zespołu Szkół w Dusznikach- Zdroju.

3. Jury dokona oceny prac literackich po zakończeniu okresu trwania konkursu we wszystkich kategoriach, biorąc po uwagę:

• twórczy charakter utworu /autorskie ujęcie hasła przewodniego/,

• poprawność stylistyczną i językową,

• poziom literacki pracy,

• samodzielność i oryginalność.

4. Postanowienia Jury są ostateczne.

§ 5 Nagrody

1. Laureatami konkursu zostaną osoby, których prace zostaną najwyżej ocenione przez Jury, otrzymają największą ilość punktów.

2. Każdy z członków Jury ma do dyspozycji skalę od 1- 10 punktów.

3. W każdej kategorii wiekowej Jury przyzna trzy nagrody (I, II, III miejsce) oraz wyróżnienia.

4. Oganizator konkursu powiadomi laureatów o wygranej mailem bądź telefonicznie 29.03.2019r.

5. Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie dyplomów i nagród nastąpi podczas wernisażu wystawy pokonkursowych prac plastycznych. O terminie poinformujemy na stronie www.mzs.duszniki.pl

6. Organizator zobowiązuje się do przesłania nagród i dyplomów pocztą w przypadku kiedy uczestnik nie będzie mógł wziąć udziału w oficjalnej uroczystości odsumowującej projekt „CHOPINALIA 2019”.

 

kliknij i pobierz kartę zgłoszenia

Chopinalia-regulamin konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny na plakat w nurcie Pop-art

Muzyczne „Stany” Zachwytu

W ramach projektu: „CHOPINALIA 2019”

REGULAMIN

Drogie dzieci, drodzy uczniowie, nauczyciele!

Po raz siódmy wybieramy się wraz zFryderykiem w świat kultury, sztuki. W tym roku zmieniamy kierunek, Ameryka to nasz tegoroczny przystanek, muzyczne „Stany”zachwytu. Doprowadzimy do zderzenia dwóch światów, kultury wyższej i popkultury. Czy znajdzie się tu miejsce dla naszego wysublimowanego kompozytora?Co powiedziałby Chopin widząc swoją podobiznę na koszulce, kubku, puszce, czy też muralu? Albo jak zareagowałbysłysząc swoje utwory grane w na rockową, czy też jazzową nutę? Taka Etiuda Rewolucyjna jako...dzwonek w telefonie? Szok, dezaprobata, skandal, różnorodność, wybór...jakiego słowa użyć, aby dogonić pędzącą cywilizację i jej wytwory? Niektórzy z nas łakną zmian, dotrzymują kroku tej wielkiej machinie, ale są i tacy, którzy wolno drepczą, zawracają chcąc utrzymać tę klasyczną prostotę, jakiś dawno przyjęty kanon, takie duchowe muzeum sztuki, które trzeba ocalić za wszelką cenę.

Jak co roku zapraszamy do udziału w naszym projekcie kulturowym przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych, gimnazjalistów oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Zabierzmy Chopina do Stanów Zjednoczonych, pokażmy kulturę, która tak bardzo wyznacza trendy na całym świecie. Nie moralizujmy, nie wartościujmy, ale uczmy się madrze wybierać.

§ 1 Przepisy ogólne

1. Organizatorem konkursu jest Miejski Zespół Szkół w Dusznikach – Zdroju, ul. Sprzymierzonych 6, 57- 340 Duszniki- Zdrój.

2. Konkurs jest elementem towarzyszącym VII edycji projektu kulturowego „CHOPINALIA 2019”, którego tegoroczny motyw przewodni brzmi: Muzyczne „Stany” Zachwytu - Fryderyk Chopin w Popkulturze.

3. Celem konkursu jest promowanie i upowszechnianie sylwetki wybitnego, polskiego kompozytora jakim jest Fryderyk Chopin, kształtowanie wrażliwości artystycznej uczniów oraz upowszechnianie wiedzy wśród dzieci i młodzieży o nurcie w sztuce XX w.- Pop-arcie.

4. Konkurs adresowany jest do uczniów: Przedszkoli, Szkół Podstawowych, Gimnazjów oraz Szkół Ponadgimnazjalnych.

5. Konkurs realizowany jest za pośrednictwem strony internetowej www.mzs.duszniki.pl należącej do organizatora konkursu.

6.Komunikaty oraz informacje dotyczące konkursu publikowane będą na stronie internetowej www.mzs.duszniki.pl

7.Wszelkie pytania należy kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

8. Konkurs rozpoczyna się 14.01.2019 roku i trwa do 11.03.2019 roku.

9. Konkurs rozgrywany jest w pięciu kategoriach:

  • przedszkolaki

  • uczniowie klas I-III

  • uczniowie klas IV – VI

  • uczniowie klas VII, VIII oraz III gimnazjum

  • uczniowie szkół ponadgimnazjalnych

10. Nadesłanie prac na konkurs oznacza akceptację jego warunków, wyrażonych

w niniejszym regulaminie.

§ 2 Przepisy dotyczące prac plastycznych

1. Motywem przewodnim tegorocznych prac jest popkultura, Chopin, ale również inni kompozytorzy, artyści ,wokaliści, szeroko pojęta kultura muzyczna oraz przedmioty kojarzone z muzyką, to wszystko widziane oczami artysty Pop- Artu. Uczestnicy tworzą plakat , który będzie mówił o muzyce odwołując się do masowego odbiorcy. Mają ukazać jej fenomen we współczesnej formie, „krzyczeć” obrazem, kolorem, szokować, zaskakiwać, zderzyć dwa światy - klasyczny i współczesny - w jednej artystycznej formie. Plakat może promować postać, wydarzenie muzyczne np. festiwal, konkurs, koncert, gatunek muzyczny, może zawierać elementy kultury Stanów Zjednoczonych.

2. Technika prac: plakat wykonany dowolną techniką / rysunek, praca malarska, wyklejanka, grafika - w tym również komputerowa - kolaż, fotokolaż itp.

3. Praca konkursowa musi być wykonana samodzielnie przez dziecko, ucznia w czasie zajęć plastycznych, warsztatowych, bądź w domu.

4. Praca nie może być wykonana z produktów żywnościowych.

5. Maksymalny format pracy – A2.

6. Na odwrocie pracy należy wpisać: imię i nazwisko ucznia, kategorię, nazwę szkoły i jej adres oraz telefon kontaktowy, a także imię i nazwisko opiekuna artystycznego.

7. Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie jedną pracę plastyczną.

8. Prace konkursowe należy przesłać na adres: Miejski Zespół Szkół ,

ul. Sprzymierzonych 6, 57- 340 Duszniki- Zdrój, do dnia 11.03.2019r. /liczy się data stempla pocztowego/, z dopiskiem konkurs plastyczny.

9. W konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które nie zostały nigdzie publikowane ani nie brały udziału w żadnym konkursie.

10. Organizator zastrzega sobie prawo do zdyskwalifikowania prac niespełniających w/w warunków.

11. Organizator nie zwraca prac biorących udział w konkursie.

§ 3 Zgłoszenie udziału w konkursie

1. Aby wziąć udział w konkursie uczestnik zobowiązany jest do pobrania ze strony inernetowej www.mzs.duszniki.pl karty zgłoszenia oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych , wypełnienia w/w dokumentów i odesłania ich do organizatora do dnia 14.02.2019r. na adres Miejski Zespół Szkół, ul. Sprzymierzonych 6, 57- 340 Duszniki- Zdrój z dopiskiem konkurs plastyczny.

2. Zgłaszając swój udział w konkursie, uczestnik / opiekun prawny uczestnika/ wyraża zgodę, by jego dane osobowe /dane osobowe dziecka/: imię i nazwisko, wiek, miejsce zamieszkania, zostały wykorzystane w celach związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu.

3. Nadesłanie pracy na konkurs jest równoznaczne z zaakceptowaniem przez jej autora regulaminu konkursu oraz w przypadku prac wyróżnionych i nagrodzonych z wyrażeniem zgody na ich publikację w czasie podsumowania projektu „Chopinalia 2019”, na stronie internetowej MZS oraz w innych mediach.

§ 4 Jury i sposób oceny

1. Organizator powoła profesjonalne Jury konkursu.

2. W skład Jury powołani zostaną przedstawiciele dusznickich ośrodków promujących kulturę i sztukę. Jego pełny skład znajdzie się na stronie internetowej Miejskiego Zespołu Szkół w Dusznikach- Zdroju.

3. Jury dokona oceny prac plastycznych po zakończeniu okresu trwania konkursu we wszystkich kategoriach, biorąc po uwagę:

  • poprawność wykonania formy plakatu,

  • oryginalne i twórcze ujęcie tematu,

  • dobór środków wyrazu artystycznego,

  • samodzielność /szczegónie w przypadku dzieci najmłodszych/,

  • ogólne wrażenie artystyczne.

4. Postanowienia Jury są ostateczne.

§ 5 Nagrody i wyróżnienia.

1. Laureatami konkursu zostaną osoby, których prace zostaną najwyżej ocenione przez Jury.

2. W każdej kategorii wiekowej Jury przyzna trzy nagrody (I, II, III miejsce) oraz wyróżnienia.

3. Jury może przyznać równorzędne nagrody w poszczególnych kategoriach.

4. Jury – jak co roku - przyzna nagrodę Grand Prix konkursu.

5. Organizator konkursu powiadomi laureatów o wygranej mailem bądź telefonicznie 29.03.2019r.

6. Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie dyplomów i nagród nastąpi podczas wernisażu wystawy pokonkursowych prac plastycznych. O terminie poinformujemy na stronie www.mzs.duszniki.pl

7. Organizator zobowiązuje się do przesłania nagród i dyplomów pocztą w przypadku kiedy uczestnik nie będzie mógł wziąć udziału w oficjalnej uroczystości podsumowującej projekt „CHOPINALIA 2019”.

 

Kliknij i pobierz kartę zgłoszenia

Polonez 2019 - galeria zdjęć.

 

 

 

 

 

 

 

Polonez 2019-7 Polonez 2019-1 Polonez 2019-2 Polonez 2019-10

 

Polonez 2019-11 Polonez 2019-12 Polonez 2019-13 Polonez 2019-14

Polonez 2019-15 Polonez 2019-16 Polonez 2019-17 Polonez 2019-19

Polonez 2019-21 Polonez 2019-22 Polonez 2019-23 Polonez 2019-25

Polonez 2019-27 Polonez 2019-28 Polonez 2019-3 Polonez 2019-26

Polonez 2019-29 Polonez 2019-31 Polonez 2019-32 Polonez 2019-33

 

Polonez 2019-35 Polonez 2019-36 Polonez 2019-37 Polonez 2019-38

Polonez 2019-39 Polonez 2019-40 Polonez 2019-41 Polonez 2019-6

Polonez 2019-5 Polonez 2019-8 Polonez 2019-42 Polonez 2019-9

Bal charytatywny odwołany

W związku z ogłoszoną na dzień 19 stycznia 2019 r. żałobą narodową Dyrekcja Miejskiego Zespołu Szkół w Dusznikach-Zdroju oraz Rada Rodziców odwołuje bal charytatywny zaplanowany na najbliższą sobotę. Niezwłocznie podamy nowy, lutowy termin balu.

Wstrząśnięci wydarzeniami z Gdańska kierujemy słowa szczerego współczucia do Rodziny Pana Prezydenta Pawła Adamowicza oraz do mieszkańców Gdańska.  

Konkurs Przyrodniczo-Ekologiczny

W naszej szkole został przeprowadzony Międzyszkolny Konkurs Przyrodniczo-Ekologiczny dla klas drugich i trzecich. Do rywalizacji przystąpiło 23 uczniów z siedmiu szkół. Celem Konkursu jest propagowanie wśród najmłodszych wiedzy przyrodniczej oraz zwrócenie uwagi na problemy związane z degradacją naszej planety.
Konkurs odbył się pod patronatem Nadleśnictwa „Zdroje” w Szczytnej.
Najpierw uczniowie w swoich grupach wiekowych rozwiązywali testy, następnie uczestniczyli w eksperymentach przeprowadzonych przez panią Dorotę Nowakowską.
Wyniki Konkursu:
W kategorii klas drugich:

  • Pierwsze miejsce zajął Dominik Krupa z Polanicy-Zdroju

  • Drugie miejsce zajęła Jagna Ossowska z Dusznik-Zdroju

  • Trzecie miejsce zajął Bruno Bartczak ze Szczytnej

W Kategorii klas trzecich:

  • Pierwsze miejsce zajęła Zofia Kozłowska z Polanicy (Edukator)

  • Drugie miejsce zajęła Jagoda Stankowska z Przyłęku

  • Trzecie miejsce zajął Franciszek Blechinger z Przyłęku

Konkurs zorganizowały i przeprowadziły: Anna Olczyk i Dorota Czajkowska.

konkurs przyrodniczy klas trzecich-13 konkurs przyrodniczy klas trzecich-10 konkurs przyrodniczy klas trzecich-11 konkurs przyrodniczy klas trzecich-1

konkurs przyrodniczy klas trzecich-2 konkurs przyrodniczy klas trzecich-3 konkurs przyrodniczy klas trzecich-4 konkurs przyrodniczy klas trzecich-5

konkurs przyrodniczy klas trzecich-6 konkurs przyrodniczy klas trzecich-7 konkurs przyrodniczy klas trzecich-8 konkurs przyrodniczy klas trzecich-9

 

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.