Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie

 

Wiadomości ze szkoły

Minęły dwa tygodnie...

Minęły 2 tygodnie i co dalej ...

Drogi Rodzicu:

Nauka w domu to wbrew pozorom niełatwe zadanie, więc po kilkunastu dniach układania się w nowej rzeczywistości warto w warunkach domowych zorganizować je.

1. Znajdź miejsce do dyspozycji dziecka, gdzie w miarę możliwości nikt nie będzie mu przeszkadzał. Wyłącz telewizor, radio itp. Nie rób np. generalnych porządków w czasie gdy Twoje dziecko się uczy. Każda większa aktywność w domu wytrąca go z koncentracji i skupienia.

2. To, że dziecko jest cały czas w domu, nie oznacz, że w każdej chwili jest do Twojej dyspozycji. Uprzedź dziecko, że będziesz potrzebować jego pomoc, uzgodnij zakres obowiązków. Wymagaj od dziecka, ale nie zaskakuj.

3. Zanim uczeń siądzie do nauki powinien ogarnąć przestrzeń wokół siebie. To nie znaczy, że ma robić wiosenne porządki (choć pewnie przydałyby się ), ale porozrzucane ciuchy, książki, wysypujące się śmieci z kosza czy inne przedmioty w pokoju, na biurku, nie służą pracy i skupieniu.

4. Pozycja do pracy jest bardzo ważna więc zwracaj uwagę by dziecko miało właściwą postawę przy pracy (np. odpowiednia odległość oczu od książki, monitora). Gdy jednak czasem uczeń położy się na podłodze lub łóżku z wyciągniętymi na ścianę nogami to nic złego się nie stanie. Takie przerwy są wskazane dla wszystkich, którzy pracują w ograniczonej przestrzeni.


5. To jak wyglądamy ma często duże znaczenie jak się czujemy więc wskazane jest aby dziecko było ubrane, a nie w piżamie lub bieliźnie. Rodzicu, i w tym zakresie jesteś wzorem do naśladowania dla swoje pociechy.

6. Uzgodnij z dzieckiem czas, w którym siada do nauki. Najlepsze godziny pracy dla dzieci to pomiędzy 8 a 12 oraz pomiędzy 16 a 18. Nie musisz sztywno przestrzegać tych godzin. Możesz wybrać inne gdyż to Ty rodzicu znasz swoje dziecko najlepiej i wiesz kiedy uwaga i poziom koncentracji jest u niego najwyższy. Istotne jest to by były to stałe godziny każdego dnia nauki, a także by pracę rozłożyć równomiernie niż uczyć się skokowo np. dzisiaj uczę się od rana do wieczora, a jutro oglądam bajki cały dzień.

7. Staraj się zaplanować zadania do wykonania dla dziecka. To może być dzisiaj jeszcze trudne z uwagi na wciąż kształtujące się sposoby komunikacji i pracy nauczycieli z dziećmi, ale z dnia na dzień powinno się to zmieniać. Nauczyciele tak jak i Ty zostali zaskoczeni nową sytuacją. Próbuj i patrz na swoje własne działania przychylnym okiem. Błędy wykorzystaj do konstruktywnej zmiany.
Załóż, że one po prostu będą się pojawiać.

8. W pracy wskazane są przerwy, aby dać odpoczynek oczom, rozruszać mięśnie, dotlenić mózg. Zadbaj o to dla swojego dziecka, a także o to by miało kontakt z rówieśnikami. Oczywiście kontakt przy pomocy narzędzi komunikacyjnych. Relacje z rówieśnikami są istotne nie tyko dla dzieci, ale również dla dorosłych. Izolacja społeczna nie służy naszemu zdrowiu psychicznemu więc szukajmy bezpiecznych dróg wymiany doświadczeń i wrażeń.

Wspierajmy się wzajemnie, powodzenia

Rekrutacja 2020/21 - zmiany !

Szanowni Rodzice !

Trwa rekrutacja do klas pierwszych oraz klasy czwartej sportowej Miejskiego Zespołu Szkół w Dusznikach-Zdroju na rok szkolny 2020/2021.

W celu ograniczenia niebezpieczeństwa zarażenia się koronawirusem od dnia 23 marca br. zmieniamy tradycyjną /papierową/ formę przyjmowania wniosków na rekrutację elektroniczną. Prowadzimy także rekrutację do świetlicy szkolnej.

Prosimy o przysyłanie dokumentacji – wniosku rekrutacyjnego - na skrzynkę mailową szkoły –  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. w formie skanów lub fotografii dokumentów.

Przypominam, że wzór wniosku znajduje się pod adresem: http://www.mzs.duszniki.pl/start/images/rekrutacja/wniosek_o_przyjecie_do_szkoly.pdf, a wzór zgłoszenia do świetlicy szkolnej znajdą Państwo pod adresem: http://www.mzs.duszniki.pl/start/images/rekrutacja/karta%20zgoszenia%20dziecka%20do%20wietlicy.pdf

Rodzice kandydatów do klasy IV sportowej powinni złożyć deklarację przystąpienia do próby sprawnościowej: http://www.mzs.duszniki.pl/start/images/rekrutacja/Prba%20sprawnociowa%202020r-%20deklaracja.pdf

Przypominam, że rekrutacja trwa do 27 marca 2020 roku.

Renata Brodziak – dyrektor MZS

Zostajemy w domu i co dalej...

Zostajemy w domu i co dalej?

Drogi Rodzicu!

1. Rozmawiaj, wyjaśniaj, odpowiadaj na pytania. Zapewniaj dziecko o swoim wsparciu i gotowości pomocy. Przekazuj mu rzeczowe, sprawdzone informacje, dostosowane do jego wieku i poziomu rozumienia. Nie pozostawiaj go w niewiedzy, ale dawkuj informacje.
2. Nie pozwól by Twoje dziecko miało zbyt częsty kontakt z programami informacyjnymi o sytuacji w kraju i za granicą. Staraj się nie rozmawiać w obecności dziecka o trudnych dla Ciebie sprawach. Napięcie i poczucie zagrożenia nie sprzyjają nauce i zabawie.
3. Nie siej paniki, ale też nie bagatelizuj problemu. Nie pozwól, by Twój niepokój udzielił się dziecku. Pamiętaj, że dziecko obserwuje Twoje reakcje i stara się je naśladować! Twój wzorzec ma ogromny wpływ na jego zachowanie i odczuwanie. Spokojny i zrównoważony rodzic to szczęśliwe dziecko.
4. Zwróć uwagę na emocje. Pozwól dziecku na ich przeżywanie – nie bagatelizuj i nie pomniejszaj ich. Pomóż je nazwać. Podkreśl, że strach jest naturalną reakcją. Chwal jego zachowania związane z ostrożnością (ale bądź czujny, aby nie nakręcać spirali strachu).
5. Wykorzystaj czas na lepsze poznanie swojego dziecka oraz pogłębienie więzi w Rodzinie. Możecie zrobić wspólnie coś, na co brakuje na co dzień czasu (gra, uporządkowanie zdjęć, kronika rodzinna, taniec, śpiew itp.). Nie zalewaj jednak dziecka propozycjami ciągłych aktywności. Zapytaj, co ono chciałoby zrobić.
6. Zwróć uwagę by dziecko nie spędzało za dużo czasu na tej samej aktywności np. gry, bajki itp. gdyż trudniej będzie zachęcić go do nauki. Najlepiej gdy uzgodnisz godziny poświęcone na naukę. Zachowaj stały rytm dobowego funkcjonowania. Nie pozwól na „zarywanie nocy”. Jeżeli nie możesz wyjść z dzieckiem z domu to zadbaj aby poćwiczyło przy otwartym oknie.
7. W sytuacji gdy nie wiesz co zrobić szukaj pomocy. Nie jesteś osamotniony ze swoimi trudnościami. Pierwszy raz jesteś w takiej sytuacji więc wiele spraw będzie dla Ciebie nowych i przytłaczających. Skup się na rozwiązaniach.
8. Bądź optymistą! Ten trudny czas kiedyś się skończy. Wspieraj innych.

Katarzyna Łuczko i Aleksandra Sasaga

e-nauczanie

Uwaga WAŻNE

 Klasyfikacja w czasie COVID  - ważne dla wszystkich.

Nowe wytyczne dla rodziców uczniów decydujących się na posłanie dzieckja do szkoły na zajęcia opiekuńcze i dydaktyczne od 25 maja. 

Procedura - konsultacje MZS

Procedura - zajęcia rewalidacyjne MZS

Procedura Szkoła Podstawowa - zajęcia opiekuńczo wychowawcze z elementami dydaktyki

Procedura-postepowania na wypadek podejrzenia zakażenia w MZS

Procedura-przebywania dzieci na świeżym-powietrzu MZS

Zgłoszenie - konsultacje

Zgłoszenie - rewalidacja

Zgłoszenie dziecka MZS

 

NAUCZANIE ZDALNE ZASADY - informacje dla rodziców - kliknij by otworzyć dokument w formacie PDF.

 

PEDAGODZY SZKOLNI - jak się skontaktować - kliknij by otworzyć dokument w formacie PDF

 

KONSULTACJE NAUCZYCIELI WSPIERAJĄCYCH PROCES EDUKACYJNY  - PEDAGODZY I NAUCZYCIELE WSPOMAGAJĄCY - kliknij by otworzyć dokument w formacie PDF

ADRESY MAILOWE NAUCZYCIELI - kliknij by otworzyć dokument w formacie PDF

 

Zasady BEZPIECZEŃSTWA podczas lekcji on-line - dokument w formacie PDF

 

 

Szanowni Rodzice,
Mija kolejny trudny dzień dla Państwa, Waszych Dzieci, ale także dla Nauczycieli i Pracowników naszej szkoły. Uruchomiliśmy w miarę naszych możliwości formy nauczania zdalnego, które są zgodne z rekomendacjami Ministra Edukacji Narodowej. Otrzymali Państwo zestawy z materiałem dla Waszych Dzieci do realizacji na najbliższe dwa tygodnie. Wielu nauczycieli kontaktuje się Państwem wykorzystując nasz dziennik Uonet+, elektroniczną pocztę lub portale społecznościowe. Zdaję sobie sprawę, że nie są to doskonałe sposoby komunikacji i nauczania na odległość. Perspektywa przedłużenia zawieszenia zajęć stanowi dla Państwa i dla nas ogromne wyzwanie. My Nauczyciele też ciągle uczymy się, szukamy jak najlepszego rozwiązania kwestii edukacji zdalnej w naszej szkole. W tej chwili Nauczyciele naszej szkoły pracują nad lekcjami, które będą realizować na odległość. W najbliższych dniach wejdzie w życie rozporządzenie, które ureguluje organizację zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Otrzymamy odpowiedzi jak oceniać Uczniów, w jaki sposób egzekwować ich wiedzę? Jak w sposób zgodny z prawem wykorzystywać zdalne formy nauczania? Jak pomóc Uczniom i ich Rodzicom, którzy nie posiadają komputerów, czy telefonów?

Bardzo liczę na Państwa wsparcie, zrozumienie i życzliwość. Tylko wtedy uda nam się wspólnie przetrwać niełatwy czas związany z zagrożeniem epidemiologicznym wywołanym koronawirusem. Życzę z całego serca wszystkim Państwu oraz Waszym Rodzinom spokoju, siły i dobrego zdrowia.

Z wyrazami szacunku

Renata Brodziak - dyrektor MZS

Zawieszenie zajęć szkolnych

Szanowni Rodzice i Uczniowie,

W związku z kolejnymi przypadkami koronawirusa w Polsce działamy nadal według wytycznych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Głównego Inspektora Sanitarno-Epidemiologicznego. Ustalenia wynikają także z decyzji podjętych przez Miejski Zespół Zarządzania Kryzysowego. Mając na celu działania profilaktyczne, które służą ograniczeniu ryzyka związanego z ewentualnym zakażeniem koronawirusem, po przedstawieniu oficjalnego stanowiska Ministra Edukacji Narodowej zawieszam z dniem jutrzejszym tj. 12 marca 2020 r. wszystkie zajęcia dydaktyczno-wychowawcze do odwołania.

Biorąc pod uwagę konieczność zorganizowania przez Państwa opieki nad najmłodszymi uczniami, możliwe jest w szczególnych wypadkach, zorganizowanie zajęć świetlicowych w dniach 12 i 13 marca 2020 r. Uczniów należy zgłosić telefonicznie. Świetlica będzie czynna od godz. 6:30 do godz. 16:00. Od dnia 16 marca 2020 r. wszystkie budynki szkolne zostaną zamknięte.

Informuję, że rodzicowi dziecka do 8. roku życia w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły należy  się zasiłek opiekuńczy (art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, Dz.U. 2017, poz. 1368);

Drodzy Rodzice i Uczniowie, proszę o rozwagę i stosowanie się do wszystkich wytycznych podawanych przez Głównego Inspektora Sanitarno-Epidemiologicznego.

W sytuacjach pilnych prosimy o kontakt telefoniczny 74 8669-368 lub mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , a także  przez dziennik elektroniczny.

Renata Brodziak - dyrektor MZS

Informacje o koronawirusie

Przekazuję Państwu ważne informacje dotyczące koronawirusa, które uzyskałam w czasie spotkania z Dolnośląskim Kuratorem Oświaty.

PODSTAWOWE ŚRODKI OCHRONNE PRZECIWKO KORONAWIRUSOWI

Nie istnieje szczepionka ani skuteczne leczenie przeciwko koronawirusowi. Dlatego należy pamiętać
o przestrzeganiu podstawowych zasad zapobiegawczych, które istotnie wpłyną na ograniczenie ryzyka zakażenia:

1. Często myć ręce
Należy pamiętać o częstym myciu rąk wodą z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości dezynfekować je płynami/żelami na bazie alkoholu (min. 60 %).
Mycie rąk ww. metodami zabija wirusa, jeśli znajduje się on na rękach.
Wirus ma zdolność do krótkotrwałego przebywania na powierzchniach i przedmiotach jeśli skażone zostały wydzieliną oddechową (w trakcie kaszlu, czy kichania) osób chorych. Istnieje ryzyko przeniesienia wirusa z zanieczyszczonych powierzchni na rękach np. dotykając twarzy lub pocierając oczy. Dlatego częste mycie rąk zmniejsza ryzyko zakażenia.

2. Stosować zasady ochrony podczas kichania i kaszlu
Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60 %). Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu
i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków, w tym wirusów. Jeśli nie przestrzega się tej zasady można łatwo zanieczyścić przedmioty, powierzchnie lub dotykane, np. przy powitaniu, osoby.

3. Zachować bezpieczną odległość
Należy zachować co najmniej 1 metr odległości z osobą, która kaszle, kicha i ma gorączkę.
Gdy ktoś z chorobą układu oddechowego, taką jak 2019-nCoV, kaszle lub kicha, wydala pod ciśnieniem małe kropelki zawierające wirusa. Jeśli jest się zbyt blisko, można wdychać wirusa.

4. Unikać dotykania oczu, nosa i ust
Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być zanieczyszczone wirusem. Dotknięcie oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, może spowodować przeniesienie się wirusa
z powierzchni na siebie.

5. Będąc chorym, mając: gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu po powrocie z krajów gdzie szerzy się koronawirus, jeśli nie upłynęło 14 dni od powrotu – NIE należy przychodzić do szkoły
Należy niezwłocznie zasięgnąć pomocy medycznej – udać się na oddział zakaźny albo obserwacyjno-zakaźny, zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi w Komunikacie krajowego konsultanta w dziedzinie chorób zakaźnych (https://gis.gov.pl/aktualnosci/komunikat-krajowego-konsultanta-w-dziedzinie-chorych-zakaznych/).
Należy przy tym pamiętać, żeby unikać środków komunikacji publicznej, aby nie narażać innych osób. Zaleca się osłonięcie ust i nosa maseczka ochronną, która stanowi pierwszą barierę ochronną dla otoczenia.

6. Będąc chorym i mając bardzo złe samopoczucie, ale gdy nie podróżowało się do krajów,
w których szerzy się koronawirus – NIE należy od razu podejrzewać u siebie zakażenia koronawirusem. Jednak w dbałości o własne zdrowie NIE należy przychodzić do szkoły, należy pozostać w domu i zasięgnąć porady lekarza rodzinnego.
Objawy ze strony układu oddechowego z towarzyszącą gorączką mogą mieć wiele przyczyn np. wirusową (wirusy grypy, adenowirusy, rynowirusy, koronawirusy, wirusy paragrypy), czy bakteryjną (pałeczka Haemophilus influenzaea, pałeczka krztuśca, chlamydia, mykoplazama).

7. Mając łagodne objawy ze strony układu oddechowego, gdy nie podróżowało się do krajów,
w których szerzy się koronawirus należy starannie stosować podstawowe zasady higieny oddychania oraz higieny rąk i pozostać w domu do czasu powrotu do zdrowia, jeśli to możliwe.

8. Unikać spożywania surowych lub niedogotowanych produktów pochodzenia zwierzęcego
Ostrożnie obchodź się z surowym mięsem, mlekiem lub narządami zwierzęcymi, aby uniknąć krzyżowego zanieczyszczenia poprzez niegotowaną żywność, zgodnie z dobrymi zasadami bezpieczeństwa żywności.

9. Zapobiegać innym chorobom zakaźnym poprzez szczepienia, np. przeciwko grypie.
W zależności od sezonu epidemicznego, w Polsce rejestruje się od kilkuset tysięcy do kilku milionów zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę i zachorowania grypopodobne rocznie. Szczyt zachorowań ma miejsce zwykle między styczniem a marcem. Ostre infekcje wirusowe mogą sprzyjać zakażeniom innymi czynnikami infekcyjnymi, w tym wirusami. Nie należy jednak traktować szczepień ochronnych przeciwko grypie jako sposobu zapobiegania zakażeniom koronawirusem.

10. Dbać o odporność, wysypiać się, dbać o kondycję fizyczną, racjonalne odżywianie.

 

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.