Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

kodowanie

 

Wiadomości ze szkoły

Chopinalia 2020 - zmiana terminów

Wszystkich zainteresowanych naszym projektem kulturowym "Chopinalia" pragniemy poinformować, że wszelkie działania z nim związane odbędą się w nowym terminie, o którym powiadomimy na stronie szkoły. Chcielibyśmy jednak rozstrzygnąć konkursy - plastyczny i literacki - ogłoszone w ramach projektu. Czekamy zatem do końca kwietnia na Wasze prace. Postaramy się wyłonić laureatów tegorocznych potyczek artystycznych.

Pozdrawiamy i życzymy dużo zdrowia. 

Życzenia wielkanocne 2020

yczenia wielkanocne   nauczyciele

Zdalne nauczanie

Uwaga WAŻNE

Regulamin nauczania w czasie COVID 19 - obowiązuje od 18 stycznia 2021 r. 

Nowe wytyczne dla rodziców uczniów decydujących się na posłanie dzieckja do szkoły na zajęcia opiekuńcze i dydaktyczne od 25 maja. 

Procedura - konsultacje MZS

Procedura - zajęcia rewalidacyjne MZS

Procedura Szkoła Podstawowa - zajęcia opiekuńczo wychowawcze z elementami dydaktyki

Procedura-postepowania na wypadek podejrzenia zakażenia w MZS

Procedura-przebywania dzieci na świeżym-powietrzu MZS

Zgłoszenie - konsultacje

Zgłoszenie - rewalidacja

Zgłoszenie dziecka MZS

 

 

ZASADY ZDALNEGO NAUCZNIA - informacja dla rodziców -  kliknij by podbrać plik w formacie PDF

 

PEDAGODZY SZKOLNI - jak się skontaktować - kliknij by otworzyć dokument w formacie PDF

 

Drodzy Rodzice,

Mija kolejny tydzień, kiedy Uczniowie są poza szkołą. Przed nami realna perspektywa przedłużenia okresu zamknięcia szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej w dniu 20 marca 2020 r. wprowadziło nowe uregulowania prawne z mocą obowiązywania od dnia 25 marca 2020 r. w okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Nauczanie zdalne staje się faktem i uczniowie, wspomagani przez rodziców muszą obowiązkowo w nim uczestniczyć. Forma udziału jest oczywiście uzależniona od możliwości technicznych Państwa, a także naszej Szkoły.

Obowiązującą i umocowaną prawnie formą komunikacji z Państwem i Uczniami jest dziennik elektroniczny Uonet+ z funkcją poczty elektronicznej. W dniu wczorajszym uruchomiona została tam funkcjonalność w postaci możliwości przesyłania załączników. Rozwiązał się zatem problem przesyłania zadań. Od poniedziałku uruchomiliśmy zmodyfikowany plan lekcji. Jak Państwo zauważyli lekcji jest mniej, bowiem braliśmy pod uwagę równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia i zróżnicowanie zajęć w każdym dniu. Wiemy, że uczniowie nie mogą stale przebywać przed ekranem komputera lub telefonu, dlatego lekcje są prowadzone w różny sposób. Informuję, że we wskazanych w planie godzinach nauczyciele są do Państwa i Uczniów dyspozycji. Można do nich pisać, a jeśli udostępnili telefon prywatny dzwonić. Część Pedagogów prowadzi lekcje zdalne z wykorzystaniem komunikatorów. Rozumiem, że z powodów sprzętowych grupa uczniów nie może w nich uczestniczyć. Jednak Nauczyciele są zobowiązani do przesłania zagadnień i zadań do wszystkich uczniów w klasie przez e-dziennik.

Zgodnie z rozporządzeniem MEN nauczyciele mogą korzystać z materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej udostępnionej pod adresem www.epodreczniki.pl, materiałów z Centralnej i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, materiałów dostępnych w programach publicznej telewizji i radiofonii, a także innych, które mieli prawo wybrać.

Uczniowie zgodnie w/w aktem prawnym muszą podejmować aktywność, zatem potwierdzać zapoznanie się ze wskazanym przez nauczyciela materiałem, rozwiązywać zadania i wykonywać ćwiczenia, bowiem ten fakt jest podstawą do oceny pracy ucznia.

Naturalnym w naszej szkole rozwiązaniem w zakresie monitorowania postępów uczniów jest dziennik Unet+. Za pośrednictwem tego narzędzia uczniowie będą obligowani do przekazywania zdjęć/scanów lub   dokumentów tekstowych wykonanych prac. MEN dopuszcza także korzystanie z komunikatorów typu Messenger lub WhatsApp.   W zdalnym nauczaniu nauczyciele wykorzystują różne aplikacje, chcę aby jak najszybciej zostało to ujednolicone, bo takie są Państwa oczekiwania.

Wiemy, że nowy typ nauczania rodzi wiele wątpliwości, czasami kontrowersji, prowadzi także do zdenerwowania i bezsilności. Wiem jak bardzo musicie się Państwo starać, aby przeorganizować swój rytm dnia i dostosować się do nowej rzeczywistości. Proszę jednak pamiętać, że dla nas Nauczycieli jest to też nowa sytuacja i potężne wyzwanie.   Tylko przy wzajemnym wsparciu i zrozumieniu uda nam się przejść przez ten niełatwy czas. Dziękuję za mądre, rzeczowe uwagi od Państwa. Dziękuję za wiele ciepłych słów kierowanych pod adresem Nauczycieli i Szkoły.

Dzisiejszy dzień przyniósł nowe decyzje Rządu. Musimy być jeszcze bardziej ostrożni i zdyscyplinowani. Uważajcie Państwo na siebie i swoje Rodziny. Życzę siły i dobrego zdrowia.

Z wyrazami szacunku

Renata Brodziak – dyrektor MZS


 

Minęły dwa tygodnie...

Minęły 2 tygodnie i co dalej ...

Drogi Rodzicu:

Nauka w domu to wbrew pozorom niełatwe zadanie, więc po kilkunastu dniach układania się w nowej rzeczywistości warto w warunkach domowych zorganizować je.

1. Znajdź miejsce do dyspozycji dziecka, gdzie w miarę możliwości nikt nie będzie mu przeszkadzał. Wyłącz telewizor, radio itp. Nie rób np. generalnych porządków w czasie gdy Twoje dziecko się uczy. Każda większa aktywność w domu wytrąca go z koncentracji i skupienia.

2. To, że dziecko jest cały czas w domu, nie oznacz, że w każdej chwili jest do Twojej dyspozycji. Uprzedź dziecko, że będziesz potrzebować jego pomoc, uzgodnij zakres obowiązków. Wymagaj od dziecka, ale nie zaskakuj.

3. Zanim uczeń siądzie do nauki powinien ogarnąć przestrzeń wokół siebie. To nie znaczy, że ma robić wiosenne porządki (choć pewnie przydałyby się ), ale porozrzucane ciuchy, książki, wysypujące się śmieci z kosza czy inne przedmioty w pokoju, na biurku, nie służą pracy i skupieniu.

4. Pozycja do pracy jest bardzo ważna więc zwracaj uwagę by dziecko miało właściwą postawę przy pracy (np. odpowiednia odległość oczu od książki, monitora). Gdy jednak czasem uczeń położy się na podłodze lub łóżku z wyciągniętymi na ścianę nogami to nic złego się nie stanie. Takie przerwy są wskazane dla wszystkich, którzy pracują w ograniczonej przestrzeni.


5. To jak wyglądamy ma często duże znaczenie jak się czujemy więc wskazane jest aby dziecko było ubrane, a nie w piżamie lub bieliźnie. Rodzicu, i w tym zakresie jesteś wzorem do naśladowania dla swoje pociechy.

6. Uzgodnij z dzieckiem czas, w którym siada do nauki. Najlepsze godziny pracy dla dzieci to pomiędzy 8 a 12 oraz pomiędzy 16 a 18. Nie musisz sztywno przestrzegać tych godzin. Możesz wybrać inne gdyż to Ty rodzicu znasz swoje dziecko najlepiej i wiesz kiedy uwaga i poziom koncentracji jest u niego najwyższy. Istotne jest to by były to stałe godziny każdego dnia nauki, a także by pracę rozłożyć równomiernie niż uczyć się skokowo np. dzisiaj uczę się od rana do wieczora, a jutro oglądam bajki cały dzień.

7. Staraj się zaplanować zadania do wykonania dla dziecka. To może być dzisiaj jeszcze trudne z uwagi na wciąż kształtujące się sposoby komunikacji i pracy nauczycieli z dziećmi, ale z dnia na dzień powinno się to zmieniać. Nauczyciele tak jak i Ty zostali zaskoczeni nową sytuacją. Próbuj i patrz na swoje własne działania przychylnym okiem. Błędy wykorzystaj do konstruktywnej zmiany.
Załóż, że one po prostu będą się pojawiać.

8. W pracy wskazane są przerwy, aby dać odpoczynek oczom, rozruszać mięśnie, dotlenić mózg. Zadbaj o to dla swojego dziecka, a także o to by miało kontakt z rówieśnikami. Oczywiście kontakt przy pomocy narzędzi komunikacyjnych. Relacje z rówieśnikami są istotne nie tyko dla dzieci, ale również dla dorosłych. Izolacja społeczna nie służy naszemu zdrowiu psychicznemu więc szukajmy bezpiecznych dróg wymiany doświadczeń i wrażeń.

Wspierajmy się wzajemnie, powodzenia

Rekrutacja 2020/21 - zmiany !

Szanowni Rodzice !

Trwa rekrutacja do klas pierwszych oraz klasy czwartej sportowej Miejskiego Zespołu Szkół w Dusznikach-Zdroju na rok szkolny 2020/2021.

W celu ograniczenia niebezpieczeństwa zarażenia się koronawirusem od dnia 23 marca br. zmieniamy tradycyjną /papierową/ formę przyjmowania wniosków na rekrutację elektroniczną. Prowadzimy także rekrutację do świetlicy szkolnej.

Prosimy o przysyłanie dokumentacji – wniosku rekrutacyjnego - na skrzynkę mailową szkoły –  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. w formie skanów lub fotografii dokumentów.

Przypominam, że wzór wniosku znajduje się pod adresem: http://www.mzs.duszniki.pl/start/images/rekrutacja/wniosek_o_przyjecie_do_szkoly.pdf, a wzór zgłoszenia do świetlicy szkolnej znajdą Państwo pod adresem: http://www.mzs.duszniki.pl/start/images/rekrutacja/karta%20zgoszenia%20dziecka%20do%20wietlicy.pdf

Rodzice kandydatów do klasy IV sportowej powinni złożyć deklarację przystąpienia do próby sprawnościowej: http://www.mzs.duszniki.pl/start/images/rekrutacja/Prba%20sprawnociowa%202020r-%20deklaracja.pdf

Przypominam, że rekrutacja trwa do 27 marca 2020 roku.

Renata Brodziak – dyrektor MZS

Zostajemy w domu i co dalej...

Zostajemy w domu i co dalej?

Drogi Rodzicu!

1. Rozmawiaj, wyjaśniaj, odpowiadaj na pytania. Zapewniaj dziecko o swoim wsparciu i gotowości pomocy. Przekazuj mu rzeczowe, sprawdzone informacje, dostosowane do jego wieku i poziomu rozumienia. Nie pozostawiaj go w niewiedzy, ale dawkuj informacje.
2. Nie pozwól by Twoje dziecko miało zbyt częsty kontakt z programami informacyjnymi o sytuacji w kraju i za granicą. Staraj się nie rozmawiać w obecności dziecka o trudnych dla Ciebie sprawach. Napięcie i poczucie zagrożenia nie sprzyjają nauce i zabawie.
3. Nie siej paniki, ale też nie bagatelizuj problemu. Nie pozwól, by Twój niepokój udzielił się dziecku. Pamiętaj, że dziecko obserwuje Twoje reakcje i stara się je naśladować! Twój wzorzec ma ogromny wpływ na jego zachowanie i odczuwanie. Spokojny i zrównoważony rodzic to szczęśliwe dziecko.
4. Zwróć uwagę na emocje. Pozwól dziecku na ich przeżywanie – nie bagatelizuj i nie pomniejszaj ich. Pomóż je nazwać. Podkreśl, że strach jest naturalną reakcją. Chwal jego zachowania związane z ostrożnością (ale bądź czujny, aby nie nakręcać spirali strachu).
5. Wykorzystaj czas na lepsze poznanie swojego dziecka oraz pogłębienie więzi w Rodzinie. Możecie zrobić wspólnie coś, na co brakuje na co dzień czasu (gra, uporządkowanie zdjęć, kronika rodzinna, taniec, śpiew itp.). Nie zalewaj jednak dziecka propozycjami ciągłych aktywności. Zapytaj, co ono chciałoby zrobić.
6. Zwróć uwagę by dziecko nie spędzało za dużo czasu na tej samej aktywności np. gry, bajki itp. gdyż trudniej będzie zachęcić go do nauki. Najlepiej gdy uzgodnisz godziny poświęcone na naukę. Zachowaj stały rytm dobowego funkcjonowania. Nie pozwól na „zarywanie nocy”. Jeżeli nie możesz wyjść z dzieckiem z domu to zadbaj aby poćwiczyło przy otwartym oknie.
7. W sytuacji gdy nie wiesz co zrobić szukaj pomocy. Nie jesteś osamotniony ze swoimi trudnościami. Pierwszy raz jesteś w takiej sytuacji więc wiele spraw będzie dla Ciebie nowych i przytłaczających. Skup się na rozwiązaniach.
8. Bądź optymistą! Ten trudny czas kiedyś się skończy. Wspieraj innych.

Katarzyna Łuczko i Aleksandra Sasaga

 

Portret wspólny przyjaciół szkoły

Zapraszamy wszystkich do umieszczenia swojego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w wybrane miejsce by przesłać plik.